Svet je vedno manjši. To je trdil moj oče še ko sem bil
otrok. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je ugotavljal, da se dobiva z
znanci na letalu v Beograd ali iz njega tako, kot se je njegov oče dobival s
prijatelji na avtobusu iz Šentjerneja v Novo mesto. Oče je hodil na različne
sestanke v takratno prestolnico, stari oče pa na sejme ali po nakupih v
prestolnico Dolenjske. No, zdaj pa jaz videvam vedno iste obraze na Brniku ko
se ob nečloveških jutranjih urah posedemo v letalo Canadair na poti v
prestolnice našega sedanjega sveta in potem pozno zvečer temeljito izžeti
tekmujemo kdo bo prvi pritekel do blagajne za plačilo parkirnine. Kajti vrsta
pred njo je predzadnja ovira pred končno odrešitvijo v domači postelji.
Verjamem, da si marsikomu pocedijo sline, ko sliši, da
pogosto službeno potujem na Dunaj, v Pariz, v Bruselj pa še marsikam drugam po
Evropi. »Blagor tebi, jaz bi tudi rad kar naprej potoval v romantični Pariz!
Gotovo zelo uživaš!«
Joj, kako se moti! Ko bi vedel, kako brezvezna je večina
teh potovanj!
Sedež atomske agencije na Dunaju |
Kot jedrski strokovnjak pogosto hodim na Dunaj, kjer je
sedež Mednarodne agencije za atomsko energijo. Pot tja je še kar prijetna. Od
doma do hotela se lahko pripeljem po avtocesti, vožnja pa mi vzame tri ure in
tričetrt. Iz hotela grem naslednji dan kar čez cesto na sestanke, tako da se ni
treba ubadati z lokalnimi prevozi. Ker se seveda tudi domov vračam z avtom, ni
problemov z zgubljanjem časa na letališčih in z lokalnimi prevozi. Zato mi je
Dunaj še najljubši.
Druga pogosta destinacija je Bruselj. Tja je treba z
letalom, z letališča v mesto pa se birokrati iz vse Evrope zjutraj zbašemo v
mestne avtobuse in se prepeljemo pol ure daleč v center evropskih institucij.
Najbolj nadležno je, da je let nazaj šele okoli devetih zvečer, do takrat pa je
treba nekako zabiti čas. Največkrat se zavlečem v kak kot letališča in kaj
delam na svojem prenosniku.
Od vseh najbolj zoprno in res najmanj romantično mesto
je pa zame Pariz! Mest itak ne maram, Pariz pa je zame pravo nasprotje
romantičnosti.
Jeseni 2009 je naneslo, da sem moral najprej na sestanek
v Bruselj, naslednja dva dneva pa še v Pariz. Z opisom teh treh doživetij
polnih dni bi rad bralcu vsaj malo pričaral »lepote« takih službenih potepanj.
Prvi dan
Ura je zvonila ob 5:15, v desetih minutah sem bil še ves
»zmečkan« v avtu na poti na Brnik. Parkiral sem v garažni hiši, pokazal osebno in
dobil boarding karto, počakal v dolgi vrsti, potegnil iz torbe računalnik, slekel
suknjič, potegnil pas iz hlač, dvignil roke, da me je »ovohal« varnostnih s svojim
instrumentom, se mučil s ponovnim napeljevanjem pasu v hlače, v čakalnici v
prvem nadstropju zagnal prenosnik in pogledal še jutranjo pošto (Brnik je zame
najboljše letališče: wifi je zastonj) in se končno nekaj pred sedmo zasidral na
skromnem prostorčku v letalu. Med letom je stevardesa prinesla malo solate in
veliko preveč salame za priloženo mikro žemljo (Le kje jih dobijo, v trgovinah
tako malih kruhkov še nikjer nisem videl!?). Kot vedno, sem se šel igrico »Kako razmazati celo maslo na žemljico in kaj
za vraga naj po salami naredim še s priloženo marmelado?«.
(op. leta 2018: v minulih letih nam je Adria prihranila tovrstne borbe z maslom in žemljicami. Zdaj nam dajo samo vodo!)
Po uri in pol smo pristali v Bruslju, naše letalo je parkiralo
pri vratih številka 53. Kar pomeni, da smo se znašli na koncu stavbe in da sem
moral od letala po kake 300 m
dolgem hodniku do osrednjega dela terminala A. Tam sploh še nisem bil zunaj,
saj sem moral skupaj s stotinami sopotnikov čez tri nadstropja pravega malega
BTCja, kjer ti prijazno ponujajo nakup razne najdražje robe v Evropi. Iz kleti
stavbe A sem potem moral spet stotine metrov po hodnikih v osrednjo stavbo
letališča, potem nadstropje višje do prostora, kjer prevzameš morebitno
prtljago, končno pa mimo carine v dvorano za prihode. Od tam pa spet eno
nadstropje dol do podzemnega parkirišča, ki ga prenavljajo odkar zahajam tja. Tam
sem počakal na avtobus številka 12
in se več kot pol ure po pristanku končno odpeljal z
letališča.
Po naslednje pol ure vožnje z avtobusom sem izstopil na
trgu Schuman (Tudi tega prenavljajo odkar hodim tja), kjer sem bil res v centru
Evrope. Preden sem vstopil v eno od sestankovalskih stavb, so me še enkrat
pregledali z rentgenom, dobiti sem moral še dovolilnico, potem pa sem se končno
le usedel na svoje mesto v dvorani. Od doma do tu je bilo pet ur!
Trg Schuman v Bruslju, kamor se zgrinjamo uradniki iz vse Evrope. Okoliške stavbe so polne sejnih sob, kjer se odloča o usodi Evropske skupnosti |
Sestanek je trajal dve uri.
------
Nekaj pred eno sem se odpravil do metroja na Schumanu in se peljal štiri postaje proti centru. Tam sem moral v podzemlju slediti precej zmedenim kažipotom do druge proge, po kateri je vozil podzemni tramvaj. Povsod so bili opozorilni napisi o preusmeritvi proge, ker pa ne znam ne francosko ne nizozemsko, mi ni bilo čisto jasno kaj pomenijo. Tako sem trepetal, da se mi ne bo ponovila lanska zgodba, ko nisem izstopil na pravi postaji in se odpeljal kakih20 km
daleč iz Bruslja proti jugu. No, na srečo sem tokrat »zadel« postajo Brussels
Midi, odkoder vozi hitri vlak v Pariz. Cjazenje do tu je trajalo skoraj eno
uro.
Nekaj pred eno sem se odpravil do metroja na Schumanu in se peljal štiri postaje proti centru. Tam sem moral v podzemlju slediti precej zmedenim kažipotom do druge proge, po kateri je vozil podzemni tramvaj. Povsod so bili opozorilni napisi o preusmeritvi proge, ker pa ne znam ne francosko ne nizozemsko, mi ni bilo čisto jasno kaj pomenijo. Tako sem trepetal, da se mi ne bo ponovila lanska zgodba, ko nisem izstopil na pravi postaji in se odpeljal kakih
Nakup vozovnice za vlak je bil pravi projekt! V polni
čakalnici sem dobil listek s številko, potem pa skoraj pol ure čakal, da sem
prišel na vrsto. Končno sem se ob 14:43 odpeljal s hitrim vlakom Thalys na jug
proti Parizu. Dobro uro s tristo na uro in bili smo na Gare Nord. Medtem se me
je že lotevala lakota in sem se podal iskati kaj primernega. Pariške lokalčke
sovražim, saj so višek neudobnosti! Mizice so čisto ozke, kadar je pred tabo
krožnik, skorajda nimaš kam položiti rok. Če se hočeš usesti, ti mora natakar
mizico odmakniti, saj se sicer ne moreš zriniti na stol za njo. Doživel sem že,
da so bile mize tako natlačene v majhnem prostoru, da so z zadnjo kar zadelali
vhodna vrata. Dobrot razvpite francoske hrane nikoli nisem dojel, meni
preprosto niso všeč. Tako sem tistega dne malo krožil tam okoli Gare Nord,
dokler nisem našel res dobrega lokala: turški kebab! Te imam najraje.
Ko so Turki malo potolažili moj želodec, sem se lotil še
zadnje etape tega »romantičnega« popotovanja. Pariški metro je zame vrhunski
orientacijski izziv, čepram mislim, da sem kar nadarjen za te reči. V Parizu sem
bil takrat namenjen na sedež OECD, ki je v jugozahodnem delu mesta. Direktne
proge metroja do tja z Gare Nord ni, vmes je treba prestopiti. Kje in kako mi
je vedno znova uganka. Tudi tokrat sem moral najprej skrbno študirati
zemljevide, ugotavljati pravo smer metroja in potem med vožnjo skrbno
primerjati imena mimoidočih postaj s tistimi na zemljevidu nad vrati. Vagoni
metroja so vedno nabito polni, ljudje se prerivajo not in ven, telefonarijo,
berejo časopise … Pravzaprav je opazovanje vsega tega dogajanja še
najzanimivejši del takega potovanja, ampak kaj ko se ga človek že po petih
minutah naveliča.
V pariškem podzemlju se je vedno težko znajti. |
Končno sem okoli šestih zvečer izstopil na svoji
postaji, našel svoj nesramno drag hotelček (120 € na noč za majhno sobico,
kar je za Pariz še kar poceni). Ker nimam prav nobenega veselja pohajkovati po
ozkih ulicah Pariza, ki so si vse podobne kot jajce jajcu (barčki z mizicami na
cesti, pekarnice, prodajalnice zelenjave, dragi butiki …), sem se, kot
običajno, spravil v posteljo, zagnal svojega popotnega prijatelja in preživel
večer ob svojih domačih ali službenih konjičkih.
Razkošje pariških hotelov. Do postelje lahko prideš samo bočno. Preden stopiš v stranišle, se moraš že v sobi odločiti kaj boš notri počel. Prostora za obračanje notri skorajda ni. |
Drugi dan
V Parizu ne hodim na hotelske zajtrke, ker se mi zdi škoda
dati 12 € za malo kave, kruha, masla in croissant. Raje sem v prvi pekarnici
kupil masleni rogljiček. Ob devetih sem bil na sedežu OECD, kjer smo modrovali,
zbrani z vsega sveta, tja do šestih zvečer. No, ja, tema je bila še kar
zanimiva, tako da vsaj strokovno ni bila izguba časa. Za kosilo sem se s
stotinami sotrpinov iz vseh vzporedno potekajočih sestankov zgrnil v menzo, ki
so jo menda pred kratkim prenovili. Neverjetno, kako so lahko na sedežu
organizacije najbolj bogatih držav sveta naredili nekaj tako nerodnega! Hrano so
pripravljali v treh ločenih kotih velikega prostora in to eno po eno porcijo. Čakajoči
smo se prerivali v treh dooolgih vrstah skoraj pol ure, dokler nismo dočakali
tistih svojih makaronov ali kar smo pač hoteli. Za blagajno, pred katero je
bila četrta vrsta, pa si je bilo treba izboriti še sedež v premajhni jedilnici.
Res neverjetno, kako jim je uspelo narediti nekaj novega, pa tako
neučinkovitega.
Kljub temu, da sem cel dan samo sedel na sestanku, sem
bil ob šestih zvečer precej sesut. Šel sem na krajši sprehod do Seine, ampak
promet in beton me pač ne vznemirjata. Piva ob Seini pa si ne privoščim nikoli
več. Enkrat sva se s kolegom naivno usedla v barček ob obali, naročila in
popila pivce (3 dl ),
potem pa doživela šok ob računu: 16 € vsaka steklenica! Menda je bilo to tam ob
Seini, kjer se je ubila princesa Diana.
Dan se je torej končal tako kot prejšnji: ob prijetnih računalniških
hobijih v hotelski sobici.
Tretji dan
Sestanek na OECD se je končal do kosila, v Ljubljano pa
sem lahko odletel šele ob 21:40. Lahko bi si šel ogledovat pariške
znamenitosti, a sem nad njimi že večkrat obupal. Saj sem videl že vse, želje po
ponavljanju pa nimam. Pred kakim letom sem recimo šel spet enkrat na Eifelov
stolp, ampak je bil prav tak kot leta 1993 in 1972 ob mojih predhodnih obiskih. De
ja vu. Še dobro, da ne živimo večno, saj bi po nekaj stoletjih postalo res dolgočasno
…
Tako sem se po kosilu odpravil kar na dolgo popotovanje
do letališča. Pariz je glede tega prav beden. Še najbolj prijetno se je do
letališča peljati z avtobusom, ki odpelje izpred slavoloka zmage. Toda do tja
moraš najprej z metrojem. V popoldanskih urah pa se avtobus skorajda vedno znajde
v prometni gneči, tako da je čas vožnje do letališča popolnoma nepredvidljiv.
Druga udobna možnost je taksi, ampak ta je nesramno drag in prav tako ostane v
prometni gneči. Preostane še vlak, ki pa je bolj podoben prevozu živine kot pa
udobni dostavi do letališča. Najprej moraš pod zemljo na metro in ter ponovno
preštudirati kje in kako prestopati. Na poti na letališče sem se do sedaj še
vsakič vsaj malo izgubil v tem podzemnem labirintu. Popoldne so vagoni nabito
polni, po hodnikih med progami pa se valijo množice ljudi. Na eni od
železniških postaj je treba najti pravi peron, kjer potem čakaš še s stotinami
drugih na tvoj vlak. Tisti proti letališču ni edini, ki odpelje s tega perona.
Nekoč sem že stopil na napačnega in sem moral potem nekje v predmestjih
prestopati na vlak, ki me je peljal nazaj do križišča, kjer sem zgrešil. Med
čakajočimi na postaji se sprehajajo policaji-specialci z brzostrelkami v roki
in prsti na petelinih! Kar pogosto se lahko kratkočasiš z opazovanjem mučne
scene, ko se spravijo na kakega razcapanca in pregledujejo njegove papirje.
No, tokrat sem na pravi vlak tam čakal »le« pol ure. Žal
pa to ni le letališki vlak, pač pa lokalec proti predmestjem, kamor menda hočejo
ob teh urah skorajda vsi. Stati sem moral nekje na začetku vagona, zraven pa je
vse prisotne s svojimi modrostmi zabavala popolnoma zapita ali drogirana
petdesetletnica, ki ji je asistiral kakih deset let mlajši moški podobnega
videza. Na srečo sta nas zapustila že čez tri postaje.
Po takem, več kot uro trajajočem »romantičnem«
popotovanju po pariškem podzemlju, sem se okoli petih popoldne pripeljal na
letališče Charles de Gaule, ki mu jaz dam zlato kolajno za najslabše urejeno
letališče. Arhitekti so si dali duška pri izumljanju zapletenih in
nekonvencionalnih oblik številnih terminalov, med katerimi blodimo izgubljeni
popotniki. Na srečo se je Adria zasidrala v terminal 1, ki sem se ga zadnja
leta nekako navadil in me ne zmede vsakič znova. Zdaj vem, da se lahko prijavim
za let kar prek Lufthansinega avtomata in da je v kleti klop, ob kateri je
vtičnica za moj prenosnik. Te vtičnice imam preštete po vseh pomembnih
letališčih, saj so ključne za moje preživetje. Pa prav nesramno malo jih je,
novejše kot je letališče, manj jih dajo na razpolago! Tam, v teh osamljenih
čakalnicah, marsikdaj naredim zelo veliko ali za svojo službo ali pa za svoje
hobije. Moji kolegi v službi se že kar malo bojijo mojih posedanj na
letališčih, saj vedo, da se bom vrnil s kupom novih idej.
Okoli devetih zvečer sem se moral zbrcati iz svojega
virtualnega sveta nazaj v realnost in se odpeljati po tekočem traku dve
nadstropji više do svojega izhoda. Tam pa spet računalnik ven iz torbe, pas
dol, roke kvišku, pas nazaj … Pol ure pred odhodom se sopotniki skrivoma
ogledujemo in oprezamo za kakim znancem. Tokrat jih ni bilo, le eden od naših
poslancev je čakal na vrnitev domov. Četrt ure pred odhodom nas naženejo po
hodniku proti letalu, toda tik pred njim je treba po stopnicah dol, ven, nekaj
metrov do Adrijinega Canadaira in po njegovih stopnicah gor. Največkrat pa nas
vse zdolgočasene zbašejo v avtobus in potegnejo nekaj kilometrov daleč na
obrobje letališča, kjer čaka naša slovenska ptica.
No, včasih pa je lahko tudi to zabavno. Nekoč sem se tako
zdrenjal s tropico podobno zdolgočasenih poslovnežev v avtobus v Zürichu.
Zadnji hip je vstopila še brhka mladenka v poznih dvajsetih letih v beli obleki
in s črnimi, rožastimi nogavicami, takimi, da smo vsi moški hote ali nehote
strmeli tja dol in si mislili vsak svoje. Mladenka pa popolnoma sproščeno
potegne telefon in se začne na glas pogovarjati v angleščini. Vsi smo slišali
in seveda vsi poslušali, da je bil sogovornik nek intimni prijatelj, ki se je
očitno istočasno vkrcaval na letalo na Dunaju. Romantično (tokrat pa res!) mu
je žgolela o svojem veselju, da se bosta že čez kako urico srečala v Sloveniji.
Ko je končala, je takoj poklicala še prijateljico. Tokrat je govorila v
štajerščini, glavno sporočilo pa je bilo naslednje: »Čuj, a veš kaj imam na
sebi! Tiste, ja tiste nogavice, ki sva jih zadnjič gledali, sem kupila. A veš,
da je to cel komplet, nogavice in body zgoraj. Super je, a veš, da imam na sebi
samo to. Čez sem pa vrgla eno belo oblekico. Joj, komaj čakam, da ti pokažem!«.
Nekaj takega je takrat privlačilo moške poglede. Foto s spleta. |
Ta, tretji dan svojega tokratnega potovanja ni bilo kakega podobnega razvedrila. V letalu sem utrujen preždel tisto uro in pol, v brošuri, ki jo v predale pred sedeže podtika Mobitel, prebral vse brez razlike, tudi vejice in pike, se spet igral igrico »razmaži maslo na mikro žemljico«, na ljubljanskem letališču opolnoči spet dirkal do blagajne za plačilo parkirnine, v avtu poslušal polnočnega gosta na radiu Slovenija in končno po polnoči padel doma v posteljo.
Res so fine te službene poti po Evropi!
Ni komentarjev:
Objavite komentar